Siadasz do pracy z pachnąca kawą,
włączasz komputer i zanim zabierzesz się do pracy pada ta znana
wszystkim fraza: „jeszcze tylko sprawdzę maila”. Trzy godziny
później przerzucasz się bezsensowną korespondencją z
przełożonym, irytujesz na samego siebie albo porównujesz ceny
kosiarek. Skrzynka mailowa to jeden z największych pochłaniaczy
czasu. Co zrobić, żeby zminimalizować jej wpływ na nasze życie?
Oto siedem nawyków, które pomogą zmniejszyć straty! ;)

Polecam Wam to
uczucie, dlatego dzisiaj garść rad, jak to osiągnąć.
1. Wypisz się z
wszystkich newsletterów!
Newslettery to zło.
Zabierają miejsce w skrzynce, naciągają na bezsensowne zakupy,
kuszą promocjami, nieskończoną ilością artykułów, które
przecież powinniśmy czytać. Może i by nam się to wszystko
przydało, gdyby nie to, że przekopywanie poczty zajmuje nam tak
dużo czasu, że nie starcza na dodatkowe zajęcia. W związku z tym
pożegnać się ze wszystkimi newsletterami. Będziesz zdziwiony, ile
ich jest.
Tu należy
wspomnieć, że niestety często nie jest to takie proste. Firmy
informują o wypisaniu, a my nadal dostajemy niechcianą
korespondencję. Ja przyjmuję zasadę trzech prób. Jeżeli po
trzech razach, nadal jestem na liście mailingowej, oznaczam jako
spam.
2. Używaj opcji
„archiwizuj”
Nie chcesz wyrzucać
jakiegoś maila, bo jest w nim zawarta istotna informacja, która
może się przydać? Od razu go zarchiwizuj, niech nie zawala
skrzynki. Oznacz go etykietą, żeby potem łatwiej znaleźć.
3. Zrób porządek
w swojej skrzynce mailowej
Jedyna przyszłość,
która czeka Twoje maile to kosz lub archiwum. Nie miej litości i
wyrzucaj! One kradną twoją uwagę i czas.
4. Wyznacz godziny
sprawdzania maili
Nie musisz tego
robić co pięć minut. Szczególnie urządzenia mobilne zachęcają
nas do ciągłego sprawdzania poczty. Daj spokój. Naprawdę rzadko
zdarzają się w życiu sytuacje, w których musisz odpowiedzieć w
ciągu godziny. Jeżeli ktoś ma do Ciebie coś pilnego to zadzwoni.
Częstotliwość musisz wyznaczyć sam – dla jednych może to być
raz dziennie, dla innych pięć. Im mniejsza częstotliwość, tym
więcej czasu na pracę.
5. Skróć swoją
stopkę
Umieść w niej
jedynie najważniejsze informacje, a gdy wymiana maili trwa dłużej,
to kasuj ją. Wszyscy wiemy, jak trudne jest wyłuskiwanie informacji
w ciągnącej się korespondencji, złożonej w 80% z tekstu, którego
nikt nie czyta.
6. Skracaj swoje
maile do 3-5 zdań
99% spraw jesteśmy
w stanie streścić w kilku zdaniach. Jeżeli będzie ich więcej,
twój odbiorca i tak tylko przeskanuje tekst, więc skracając maila,
zwiększasz szansę na porozumienie. Poza tym sam wtedy jesteś
zmuszony do jasnego określenia, co dla Ciebie jest najważniejsze.
7. Nie wysyłaj
zbędnych maili
Czasem lepiej
wstrzymać się z wysyłaniem maila. Szczególnie jeżeli prowadzimy
częstą korespondencję z daną osobą. Gromadź sprawy i wysyłaj
maila dopiero, gdy jesteś pewny, że nic się nie zmieni i że masz
już wszystkie informacje, które są potrzebne odbiorcy.
Szanuj czas swój i
innych. Tych siedem nawyków sprawi, że skrzynka pocztowa mniej
będzie obciążać Wasze myśli i grafik. Powodzenia!
0 komentarze:
Prześlij komentarz